Yandex.Metrica

הקניות עוברות לרשת- 7 עובדות לכך שעסקים עוברים לאתר חנות באינטרנט

הקניות עוברות לרשת- 7 עובדות לכך שעסקים עוברים לאתר חנות באינטרנט

הקניונים והשופינג עברו לרשת

הישראלים קונים ב13 מיליארד שקל בשנה, כך על פי נתוני חברת פייפאל והסקר האחרון שנערך ב2016 למדידת היקף הקניות הישראליות מחנויות באינטרנט . אם בעבר נהגנו לחפש את הזמן המתאים לקניות בקניון או במתחמי קניות, לסחוב את הילדים, למצוא חניה, להצטופף בין ההמונים, להמתין בתור ולקנות מה שהילדים מבקשים, היום זה אחרת לגמרי, הקניות עוברות לרשת ואנחנו מרוויחים לא רק כסף, אלא זמן והמון נחת. במיוחד כעת בימי החופש הגדול שבמהלך כל היום החנויות עמוסות באנשים, השמש חזקה והילדים מזדנבים אחרי הוריהם, זו בהחלט משימה קשה למצוא פריט לבוש או כלי מטבח או כל דבר אחר לו אנחנו זקוקים. החוויה הנעימה באמת היא ברכישה דרך חנות וירטואלית, לשבת בכיסא מרווח בבית הממוזג והנעים שלנו, עם כוס שתיה קרה וצוננת, כשהילדים משחקים בחדרם, פשוט להקליק, להתרשם, ליהנות מהמבחר ולהזמין מהבית על פיג'מה קוסם לנו, הישראלים.

מהי חנות אונליין? חנות מקוונת היא חנות ווירטואלית, בה ניתן לראות את המוצר, את מחירו וכן מוצרים רלוונטיים אחרים. קיימים אף לרשותינו לא מעט Marketplaces שהם הקניונים הוריטואלים אשר יציגו לנו סחורה מגוונת מתוך עשרות עד אלפי חנויות באתר אחד. הצעדים קלים ופשוטים, בוחרים מוצר, מידה וצבע במידת הצורך, שולחים אותו לעגלת הקניות, מזינים אמצעי תשלום, מקבלים מספר הזמנה והמשלוח מגיע בדואר ולעיתים עד הבית עם שליח.

אז מדוע עליכם, בעלי העסקים, לפתוח חנות באינטרנט?

  1. לפני הכול העובדות בשטח ונראה כי למעלה מ 64% מהישראלים רוכשים מוצרים באינטרנט בכל שבוע ונפח הקנייה ברשת בישראל עמד על כ-13 מיליארד שקלים ב-2016, והמגמה היא רק בעלייה בשנים האחרונות. עם השנים האחוזים ממשיכים לעלות ועמם גם ההכנסות של בעלי העסקים אשר להם יש אתר חנות. האחוזים האלו גדלים מתוך ידיעה כי המוצרים באינטרנט יותר זולים מהחנות והישראלים רואים בכך הזדמנות לחסוך כסף, בהתאם ליוקר המחיה.
  2. הישראלים אוהבים לעשות סקר שוק ומה קל יותר מאשר סקר שוק באינטרנט? בשונה מהחנויות, באינטרנט אין צורך לשוטט עם הרגליים ולחפש אחר המוצר הנכסף במספר חנויות, אלא להיכנס למנוע חיפוש, להקליד את שם המוצר ולערוך השוואת מחירים בין חנויות שונות באינטרנט. האופציה הזו חוסכת המון זמן ובנוסף מאתרת חנות וירטואלית שמציעה את המוצר הזול ביותר. זו הסיבה לכך שאתרים ישראלים אשר יציעו משלוחים חינם או כל תמריץ לקנייה בדמות קופון או הנחה ימירו יותר קונים על אף התחרות הקשה אל מול אתרי הסחר מחו"ל דוגמאת EBAY וALIEXPRESS שהם הנפוצים ביותר לרכישות מקוונות שמקורן בארץ כיום.
  3. הפלאפון החכם הוא מדרבן לא קטן לקניות באינטרנט, כעת שניתן להיכנס לכל אתר חנות באמצעות הסמארטפון, זה קל ונוח יותר מתמיד, אפילו בנסיעה ברכבת או בהליכה ברחוב. על אף החשדנות הישראלית, אנחנו קונים היום יותר דרך הסמארטפון מבעבר, אך עדיין מעדיפים לבצע את הקנייה הסופית לאחר סקר השוק בעיקר במחשב השולחני. החנויות האינטרנטיות מציגות גרסה גם לסמארטפון, לפיכך, כך שלנמען קל ונוח לראות את המוצרים ולעשות רכישה מאובטחת. הישראלים אוהבים את הנגישות והנוחות הזו, בלי להתאמץ לגשת למחשב הנייח, אלא ללחוץ על מספר מגעים במסך הטאצ' ולרכוש את המוצר.
  4. רכישה מאובטחת מבטיחה כמות גדולה יותר של רוכשים, מאחר שבעבר היו רבים שנרתעו לחשוף את פרטי האשראי שלהם ברשת, לכן אחוז הרוכשים היה נמוך יותר. כיום, שמציעים רכישה מאובטחת הן באמצעות כרטיסי אשראי והן באמצעות פייפל, הזינוק נע בין עשרות למאות אחוזים בשנה. נראה כי משנת 2011 היקף הרכישות זינק ב-208% ובכל שנה יש עלייה מתמדת באחוזים. בניית חנות וירטואלית ברשת
  5. הישראלי הוא צרכן טוב, הוא מודע לכך כי המחירים ברשת הרבה יותר זולים מהחנויות, הוא מעדיף לחסוך את הזמן על ההמתנה בתורים ובכלל על חיפוש החניה ונראה כי הקנייה הממוצעת של ישראלי ברשת היא כ-68 דולרים, אומנם 7 דולר פחות מהאמריקנים, אך לעומתם הבריטים והספרדים רוכשים הרבה פחות.
  6. אין כמו עובדות יבשות בכדי לשכנע אתכם לעבור לחנות וירטואלית; 250 מיליון אנשים שגרים באירופה רוכשים באינטרנט, כאשר יש 820 מיליון בכל אירופה. עובדה נוספת: צרכנים שנוהגים לקנות באינטרנט יבזבזו השנה בין $200 לבין $1300.
  7. המדיה החברתית היא אחת הפלטפורמות הפופולאריות והמשפיעות בעולם ונראה כי המדיה החברתית לדוגמא הפייסבוק, מפרסמת בכל עת חנויות באינטרנט ובנוסף לכך, הגולשים עצמם ממליצים על חנויות ווירטואליות ועל המוצרים שהן מציעות.

כיצד יכול בעל אתר חנות לבדל את עצמו ולהתחרות באתרי חו"ל בתחום הקניות אונליין בארץ?

די בקלות, למען האמת.

חנויות אשר ימנפו את פקטור הנוחות למשתמש, הן ברמת השימוש באתר וחוויית הקנייה בו והן ברמה התפעולית עד לשלב קבלת הסחורה שהוזמנה, יזכו לנצל את התמריץ העיקרי המביא את הקונה הישראלי וקונים ככלל ברמה הגלובאלית לרכוש בחנויות המקוונות.

נושא המחיר אף הוא פקטור מאוד משמעותי עבור הקונה הישראלי. הצרכן המקומי בוחר לקנות את הסחורה הסינית על אף הידיעה שייקח זמן עד שתגיע לידיו, ועל אף ההתפשרות ברמת איכות המוצר לעיתים קרובות, בגלל המחיר הזול. בעל חנות מקוונת אשר ישכיל להיות תחרותי במחיר ללא התפשרות ברמת איכות המוצר, יזכה לגרוף חלק ניכר מהקופה.

בנוסף לכך, יש לקמעוניי המקומיים יתרון משמעותי בנושא מהירות אספקת המשלוח עד הבית אל מול הסינים ואתרי חו"ל במרבית המקרים. סקר הצרכנים העיד שזה אחד השיקולים החשובים ביותר לצרכן הישראלי לאחר המחיר.

נראה כי אנחנו נמצאים בתקופה חיובית מבחינת הסחר וזאת לא מפאת שיפור בתנאי ההעסקה או במצב כלכלי טוב יותר, אלא בגלל האופציה הנגישה שמאפשרת לכלל האנשים לרכוש מוצרים דרך הרשת. בניית חנות וירטואליתהרכישות באינטרנט נעימות, חוסכות המתנה והתרוצצות שעולה לצרכן בזמן ובכסף.
לפי הסקר, קיימים מספר חסמים אשר עדיין מהווים אתגר לבעלי החנויות המקוונות. בין החסרונות שיש ברכישה דרך האינטרנט עלה החשש שהקונה יקבל מוצר שונה ממה שהזמין או ציפה לקבל במקור, תהליך תשלום שנדמה כמורכב או לא בטוח בעיני הקונה, וכן שיקולי של עלויות המשלוח וזמן המשלוח.

על העובדה שלא ניתן לראות את המוצר באופן פיזי, שיש להציג את אמצעי התשלום שלנו אל כלי חיצוני לא מוכר, טרם הצליחה הטכנולוגיה להתגבר. אבל יש לא מעט חסמים שכן מקבלים מענה ומוצע להן פיתרון עבור הצרכן. במידה והפריט לא מצא חן בעיני הקונה, הוא יכול לרוב לשלוח אותו חזרה בדואר. בהרבה מאוד מקרים, בייחוד בקרב מותגים מוכרים, הקונה רוכש מוצר שהוא מכיר, ושכבר ראה איך הוא נראה בגודל מלא בחנות פיזית. גם מבחינת אמצעי התשלום יש מגוון של פתרונות כיום; ניתן לפתוח חשבון בפייפאל ולא לדאוג לביטחון האשראי. ולגבי החזרת מוצר, בדרך כלל המוכר מציע תשלום על עלות המשלוח.

חסרונות יש. יתרונות יש עוד יותר מכך לסחר באינטרנט. כך או אחרת, הקניות עוברות לרשת יותר ויותר בכל שנה.

 

שתף פוסט זה

כתיבת תגובה