Yandex.Metrica

התמהיל הנכון לעסק – אינטרנט אל מול שיווק ישיר

התמהיל הנכון לעסק – אינטרנט אל מול שיווק ישיר

כמה, האם ואיך לשווק את העסק באינטרנט?

אין זה סוד, כיום זה אף כמעט בלתי נמנע למרבית המגזרים העסקיים; עסקים המבקשים להתקדם ולהתפתח באופן משמעותי ולעמוד בתחרות, צריך נוכחות אינטרנטית משמעותית, לרבות אתר אינטרנט פעיל אשר יהוו כרטיס ביקור וקטלוג, במידת הצורך,
למוצרים והשירותים השונים המוצעים בו. העניין הוא, שהקמת אתר אינטרנט מסוגנן ונוח לגולש אינו מספיק. כיום, בכדי שהלקוחות הפוטנציאליים יחשפו לאתר, יש לשווק אותו ביעילות. אם כן, מה נכון לגבי שיווק עסקים באינטרנט? אילו כלים עומדים לרשותנו בבואנו להביא את האתר לחשיפה מקסימאלית?

היתרון הווירטואלי

באינטרנט, קיים יתרון משמעותי לפרסום על פי קהלי יעד, שלא ניתן להשגה באמצעות המדיות המסורתיות כגון הרדיו, הטלוויזיה או אפילו עיתון. במדיום הקלאסי, הפרסומות מגיעות לקהלי יעד רבים אך מתאימות רק לחלק קטן מהאוכלוסייה. לעומת זאת, באינטרנט, ניתן לפלח לקהלי יעד ולפרסם אך ורק ללקוחות הרלוונטיים לעסק והמוצרים השונים שלנו.

יתרון נוסף למדיה הדיגיטאלית אשר מתפתחת מאוד ומתאימה עצמה למגזר העסקי באופן ניכר, כרוך בשיקול העלות. הוצאות השיווק על המדיה הדיגיטאלית נמוכות משמעותית מהמדיות המסורתיות ולפיכך הן מתאימות ורלוונטיות יותר עבור עסקים קטנים אשר לרוב אין בהם די משאבים ואפשרות פיננסית לממן פרסום ושיווק במדיות האלטרנטיביות.

מנועי חיפוש

מנוע החיפוש של גוגל הוא כנראה הכלי הטוב ביותר שקיים בימינו לצורך שיווק עסקים באינטרנט. האתרים הטובים ביותר על פי הגדרתו, מקודמים למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש ובכך נהנים מעלייה משמעותית בהיקף הגולשים באתר.

בכדי להופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש הרלוונטיות למוצרים שלכם, ישנן שתי אופציות עיקריות: האחת אורגנית והשנייה ממומנת. האפשרות האורגנית מדברת על התאמת האתר לאינטרסים של גוגל. המנוע של גוגל מחפש להיות כמה שיותר רלוונטי לגולשים ולכן משקיע משאבים רבים באיתור האתרים הללו. בכדי להתאים לשאילתות החיפוש, כדאי להוסיף מידע איכותי בעל ערך מוסף לגולש, לעדכן אותו באופן קבוע, להפיץ את הקישור לאתר ולהרחיב את התנועה אל האתר ובתוכו. היתרון של שיטה זו היא באפקטיביות וביכולת החשיפה שהיא מאפשרת לעסק המקודם, ויחד עם זאת היא כרוכה בזמן, ולרוב עולה יותר בטווח הארוך מבחינת היקף ההשקעה ולפיכך העלות ביחס לקידום ממומן.

האפשרות הממומנת פשוטה יותר – כל מה שצריך לעשות הוא לנסח מודעה, להוסיף קישור, לבחור שאילתות חיפוש בהן רוצים להופיע, להגדיר את הסכום שברצונכם לשלם וליהנות מהגעה לעמודים הראשונים בקלות. האופציה הזו בהחלט פשוטה יותר, אך כדאי לזכור שלעומת "השיטה האורגנית", כאן ברגע שמפסיקים לשלם – מפסיקים להופיע.

אפשרויות נוספות

בנוסף לקידום בגוגל ובמנועי החיפוש השונים, גם תחום השיווק והחשיפה של עסקים ברשתות החברתיות, ובעיקר בפייסבוק, הינו אפיק משמעותי לעסק שנכנס חזק למערכה ב5 השנים האחרונות. שיווק ופרסום במדיה החברתית מאפשרת בראש ובראשונה מיקוד באופן שאין לו מתחרה כמעט כיום.המשמעות והיתרון טמונים ביכולת לפרסם לקהלי יעד שונים באמצעות המידע הרב שניתן להוציא על המשתמשים ולפיכך ביכולת להגיע אליהם. כך ניתן כיום לפרסם באמצעות פייסבוק על פי גיל, מין, מקום מגורים, שפה, השכלה ואפילו תחומי עניין. היכולת הזו מאפשרת להגיע לרמת פילוח ופרסום אפילו לאדם אחד בלבד שעונה על הקריטריונים השונים. באופן הזה, מקבלים פרסום מדויק ואיכותי ביותר. אם כן, הניחו לשיטות השיווק הקלאסיות שהכרתם – כיום, בלחיצת כפתור ניתן להעלות פרסומת שתגיע לכל מקום בעולם ותתאים רק ללקוחות הרלוונטיים.

סוד ההצלחה טמון ביכולת לנתב בין האפשרויות הקיימות, להתמקד באפיקים היותר מתאימים לכל עסק בפני עצמו, ובעיקר להתמיד בהם בהתאם לצורך.

בהצלחה.

שתף פוסט זה

כתיבת תגובה